Брандът е цялостната представа за бизнеса ви в главите на потребителите. Това е вашата идентичност и духа на бизнеса ви. Ключовите елементи за всеки бранд са логото, слогана, дизайна и tone-of-voice-a.
Ако мислите дългосрочно, не трябва да се фокусирате единствено върху генерирането на бързи продажби, а и върху изграждането на разпознаваема и запомняща се марка. Брандът е идентичността, духът и историята на вашия бизнес. Това е всичко, което вие казвате или показвате, впечатлението, което искате да създадете сред аудиторията. Брандинг е процесът по изграждането и развиването на тази идентичност.
Добрият брандинг ще ви помогне да сте по-разпознаваеми, да се отличите сред многото конкуренти в e-commerce и да се превърнете в предпочитан избор за аудиторията си. Има някои компании (например Nike, McDonalds, Coca-Cola), които са толкова добри в това, че потребителите могат да ги разпознаят само по цвета, по един символ (или по част от логото им, както е например с извивките на “М” от логото на McDonalds) или по няколко думи.
Ключовите елементи за всяка бранд идентичност са: логото (графичен елемент или текст, служещи като разпознаваем символ за вас), слоганът (запомняща се фраза, която описва бизнеса ви, например Just Do It), дизайнът (в това число цветовата гама, шрифтовете, формите и други визуални елементи) и tone-of-voice-ът (как говори брандът ви).
Изграждането на бранд идентичност изобщо не е лесна задача. За всеки от ключовите бранд елементи, представени по-горе, може да се посвети отделна статия. Но най-важното, което трябва да имате предвид, е да започнете с проучване. Опознайте добре аудиторията си, нейните проблеми и желания, какви послания и цветове биха повлияли на потенциалните клиенти. Запознайте се и с брандовете на конкурентите си, за да можете да се позиционирате по различен начин и да се отличите. Стремете се навсякъде, където представяте марката си (в онлайн магазина си, в блога, в социалните медии, във физическите магазини, в интервюта), да създавате едно и също или поне подобно усещане за бизнеса си.
Вижте нашето подробно ръководство по темата