Как да поддържате блога на своя онлайн магазин?

Последно обновяване: 17 март 2022

Как да поддържате блога на своя онлайн магазин?
Не е достатъчно просто да качите продуктите си и да стартирате реклами – създаването на онлайн бизнес изисква много и различни умения. И поддържането на блог със сигурност е един от доказаните начини да увеличите доверието на аудиторията си и да се развивате успешно.

Дори писането да не е голямата ви страст, има някои доказани съвети, с които по-лесно ще създавате полезно и интересно съдържание. Тук ще ви представим най-важните от тях.

Блог през 2022 – заслужава ли си?

Накратко – да, разбира се! Днес много онлайн предприемачи предпочитат да залагат на други формати или на по-лесно за създаване съдържание. Но и през 2022 година блогът си остава мощен контент маркетинг канал, от който е добре да се възползвате.

Ето само няколко причини защо да го направите:

  • Демонстрирате своята експертиза. Блогът е едно от местата, на които ще покажете, че познавате добре своите продукти. Това ще ви помогне да убедите клиените си, че предложенията ви наистина си заслужават.

  • Още един канал за реклама. В блога си можете по-детайлно да представяте актуалните си предложения, както и новите функционалности в онлайн магазина ви.

  • Помага за по-добро SEO. С качественото авторско съдържание ще подобрите класирането си в търсещите машини като Google – а това означава повече безплатен трафик към сайта ви.

  • Повече съдържание, което след това можете да използвате за комуникацията си в социалните медии и за имейл маркетинг активности.

Как да планирате съдържанието за блога си?

Както при повечето маркетинг активности, и тук най-важна е консистентността. За да създавате качествено съдържание редовно, препоръчваме да подготвите календар за статиите си. Една обикновена таблица, разделена по месеци, ще ви е напълно достатъчна.

Първо определете колко често ще публикувате – трябва едновременно да не е твърде рядко и да имате възможност да създавате регулярно съдържание, без това да се отрази на качеството му или на другите ви отговорности като предприемач. Обикновено два блог поста месечно е добра отправна точка.

Ето няколко съвета и за темите, които да подбирате:

  • Има ли сезонност при продуктите ви? Ако има, отбележете я в календара си, като подберете подходящи теми (например, ако предлагате дрехи: 5 идеи за свежи пролетни аутфити; Тенденции в цветовете за новия сезон).

  • Обърнете внимание на въпросите от клиентите ви и отговорете на по-специфичните от тях в детайлни статии.

  • Следете конкуренцията си, за да получите още насоки за темите.

  • Използвайте инструменти като Google Keyword Planner, за да откриете фрази, които генерират голям трафик – и подготвяйте статии, свързани с тях.

  • Не забравяйте да се забавлявате. Винаги подбирайте теми, които са ви интересни. Така ще демонстрирате познанията си в областта и ще имате още по-голяма мотивация.

Как да напишете добър блог пост?

Това понякога си е истинско изкуство… Но ако следвате някои насоки, лесно ще направите блог постовете си по-четими и увлекателни. По-долу ще ви представим няколко основни съвета в това отношение.

Започнете с проучване

Да пишете за тема, с която не сте запознати, никога не води до добри резултати. Преди да преминете към творческата част, потърсете вдъхновение и информация от Интернет за всички необходими детайли.

Изберете подходящ формат

След като изберете темата си и ключовата информация, трябва да я представите по най-подходящия начин. Има някои популярни и доказано ефективни формати за блог постове, на които винаги можете да разчитате:

  • Listicles (Списъци). Това е грабващо и удобно за разглеждане съдържание, което освен това е много лесно за подготвяне. Примери: 6 лесни идеи за обновяване на интериора; 5 съвета за по-ефективни тренировки у дома.

  • How-to (“Как да?”) статии. Това са блог постове с практическа насоченост, в които помагате на потребителите да решат конкретен проблем. Пример: Как да определите размера на обувките си?

  • Статии тип “обещание”. Обещайте нещо в заглавието и след това дайте отговора в текста. Например: С този лесен трик ще удължите живота на кожените аксесоари.

  • Новини. По-кратки статии, в които представяте нови продукти, промоции или функционалности.

Разбира се, не трябва да се ограничаване само с тези формати и винаги можете да експериментирате.

Структурирайте добре съдържанието си

Най-важното, което трябва да запомните за създаването на блог статии – потребителите обикновено не четат цялото съдържание, те го преглеждат набързо и обръщат внимание на няколко основни елемента.

Щяхте ли да задържите вниманието си върху тази статия, ако беше просто един голям блок текст без никаква подредба? По всяка вероятност не. Затова ви съветваме да използвате в блог постовете си подзаглавия и списъци и да удебелите най-важните елементи от текста – така значително ще увеличите четимостта.

Добавете снимки

Снимките разнообразяват съдържанието, помагат на потребителите “да си починат” от текста и да визуализирате това, което представяте. Затова не пропускайте да добавите в статиите си атрактивни продуктови снимки, а при необходимост и други изображения като например графики.

Лесно е да създадете блог с GombaShop™

Създаването на блог може да е тежка задача, която ще ви отнеме ценно време. Но благодарение на GombaShop™ няма нужда да инсталирате никакъв допълнителен софтуер. В администрацията на онлайн магазина си можете лесно да създавате статии от раздела Страници -> Блог.

Разполагате с удобен визуален редактор, който ви позволява да форматирате текста и да добавяте изображения и видео:


Готови ли сте да създадете собствен онлайн магазин с лесна и удобна функционалност за създаване на блог постове? Стартирайте сега с GombaShop™ и се възползвайте от безплатния 14-дневен тестов период и 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.