Как да се подготвите за успешен Black Friday 2022?
Обратното броене до Black Friday вече започна. Само в САЩ, през 2021 потребителите са изхарчили около 9 милиарда долара на това събитие. В България на тези разпродажби потребителите купуват средно по 3.1 стоки, а през 2021 са били склонни да похарчат средно по 419 лв. Освен това, тенденциите показват все по-голям интерес към онлайн пазаруването.
Тези факти трябва да са достатъчна мотивация да се подготвите максимално добре за Black Friday в своя онлайн магазин. Тук ще ви представим най-важните стъпки, които да следвате.
1. Започнете възможно най-рано.
В първите години на е-commerce Black Friday продължаваше само един ден. Днес манията Черен петък обхваща целия ноември и може да се мери по популярност дори с коледното пазаруване. Тоест е страхотна възможност да увеличите продажбите си.
Затова започнете с предварително планиране и създайте график на активностите си. Да започнете по-рано от другите, има и други предимства – не само ще изпреварите конкуренцията си, но и ще изхарчите по-малко за маркетинг. Причината е, че точно в дните около Black Friday конкуренцията е огромна и цените за рекламиране са много високи.
2. Подберете промоциите и продуктите си.
Не можете да организирате Black Friday кампания с намаление от 5% и да очаквате страхотни резултати. Духът на Black Friday е в големите отстъпки – и това е един от малкото случаи, в които можете да намалите много цените си, без да обезценявате бранда си. Разбира се, стремете се към достатъчно голям марж на печалба.
Включете в кампанията си максимално разнообразни продукти – така ще привлечете по-широка аудитория. Например, Black Friday намаления за черна техника е добро като идея, но ощетява бизнеса ви, защото включва само една категория продукти. Мислете за кампании, които преди всичко ще ви носят максимално много приходи.
3. Измислете грабващо име за кампанията си.
Black Friday е море от рекламни кампании и банери в черно. За да се отличите, избягвайте клишираните Black Friday, Black Week, Black November. Излезте извън рамките и помислете за нестандартни слогани, визии и механизми за кампанията си.
Пример: Предлагате само натурални продукти и основният цвят на бранда ви е зелено. Можете да подготвите Green November кампания и всички реклами и банери да са в зелено, за да се отличите от останалите. Освен това, по време на своята Green November кампания ще представяте идеи как с вашите намалени продукти клиентите могат да живеят eco-friendly. Така ще обвържете намаленията си и с мисията на бранда си.
4. Създайте teaser кампания.
Чувството на неотложност е едно от най-силните ви оръжия в е-commerce. Особено ако имате добре развит онлайн магазин или големи намаления, тази стъпка е просто задължителна. Ето няколко начина как да я реализирате:
- Обновете банерите в сайта си и Facebook корицата и напишете кога стартират намаленията.
- Използвайте Instagram countdown стикера и качете няколко сторита, с които tease-вате за намалението. Можете и да създадете event пост – така хората ще получат известие, когато кампанията ви започва.
- Изпратете нюзлетър със съвети към клиентите си как да се подготвят – например, да добавят любимите си продукти в “Любими”, за да завършат поръчката по-бързо.
5. Подгответе всички елементи на онлайн магазина си.
Едно добро начало е да качите хедър изображение за кампанията си. По възможност добавете до продуктите си специален стикер за Black Friday намаления, както и pop-up, представящ отстъпките. Не забравяйте да изпратите и нюзлетър до всички свои абонати.
Днес светът е mobile и огромна част от поръчките се извършват през смартфон. Бъдете подготвени с мобилна версия, бързо зареждащ сайт и перфектно структурирана продуктова страница.
6. Подгответе се за поръчки!
Ако сте изпълнили всички стъпки по-горе, остава само едно: да се подготвите за много Black Friday поръчки в онлайн магазина си.
Предвидете достатъчно наличности от най-търсените си продукти, както и повече време за обработка на поръчките. При необходимост потърсете помощ от близки или приятели. Ако искате повече завръщащи се клиенти, обслужването ви трябва да е на ниво дори в най-натоварените дни.
Искате да имате собствен онлайн магазин с удобни функционалности за създаване на промоции и лесно управление на поръчките? Създайте го сега с GombaShop™ и се възползвайте от безплатен 14-дневен тестов период и 50% намаление за годишен абонамент. Започнете тук.