"Отново на училище" – Защо онлайн търговците трябва да са добре подготвени този септември
В психологията на всеки добър родител е това да осигури комфорт и щастие на своя малък наследник. Поради тази причина, ежегодно, в периода преди 15-ти септември започва трескавата подготовка за новата учебна година и покупката на всичко необходимо (а и не до там необходимо) за нея.
Ако статистиките от отминали години бъдат разглеждани като индикатор, имайки предвид устремения растеж на електронната търговията, голяма част от пазаруването – подготовка за новия училищен сезон, тази година ще бъде съсредоточено онлайн. Това означава все по-малко обикаляне от магазин на магазин за всевъзможни детайли, необходими за учениците и все повече трафик към онлайн магазините. Изследванията сочат, че много от хората ще продължат да пазаруват офлайн, но повече от половината ще направят част от покупките си онлайн.
Голямото пазаруване по повод първият учебен ден последните няколко години бихме могли да сравним с това около коледните и новогодишни празници. Всъщност, то стартира няколко седмици преди датата, даваща начало на новата учебна година, а за известна част от потребителите – продължава и след нея.
Макар усиленото търсене на информация – проучване на цени, лов на промоционални оферти и т.н., да стартира по-рано (средата на юли), голям процент от потребителите изчакват с реалните покупки до началото на август. Според изледване, направено от Google през юли, тази година, близо 80% от потребителите (в САЩ) опитват да завършат покупките си в рамките на 2 седмици или по-малко.
Дори и да не пазаруват от електронни магазини, много хора предпочитат първо да проучат онлайн интересните за тях артикули, запознавайки се с различните варианти преди да закупят офлайн. Статистиките сочат, че повече от 2/3 от потребителите използват своите мобилни устройства докато пазаруват в конвенционален магазин, за да управляват списъци за пазаруване, да вземат промо купон, да прочетат мнения и оценки за продукта или просто да поръчат.
Ето защо всеки онлайн търговец следва да бъде добре подготвен този септември – „Oтново на училище“ сезона е в своя разгар и не си струва да го пропуснете!
Очаквано, най-търсени продуктови категории в този период са ученическите пособия, канцеларски материали, книги, облекло и аксесоари, но също така и технологии, като компютри, лаптопи, таблети и смартфони.
В случай, че решите да се насочите именно към тези клиенти - ученици и техните родители, е редно да се въоръжите с подходящата бизнес стратегия.
Използвайте големия период от време, който имате, за да влияете върху мнението и възприятията на потребителите – бъдете тяхната първа мисъл, когато преминат към реализирането на покупки.
Промоции и специални оферти
Ако вече сте провеждали кампании преди и по време на празници или специални дни, вероятно знаете как се прави. Приемете лова за оферти преди завръщането в класните стаи по начина, по който приемате и предколедната истерия за подаръци. Хората търсят най-доброто, икономически изгодно предложение, сред хилядите възможности, които им предлага мрежата. За да им го дадете е необходимо е да си отговорите на следните въпроси:
- Кое отличава вашия продукт? Кое го прави уникален?
- Каква добавена стойност може да донесе той на клиентите ви?
- Какви специални условия за продажба можете да предоставите – бонуси, безплатна доставка, ваучери за следваща покупка?
Направите така, че отговорите им да достигнат до всички ваши потенциални клиенти. Маркетинговите инструменти и похвати са много – важно е да съумеете да изведете и приложите тези, който наистина работят за вас и вашия бизнес.
Комуникация
Не подценявайте силата на комуникационните канали в такъв период – необходимо е специалните ви оферти да достигнат до максимално много хора, за да имат смисъл вашите усилия. Социалните мрежи, например, са силен канал за споделяне и модериране на мнения, при това не само на родители. Децата на новото, дигитално поколение са все по запознати с технологиите – сега те сравняват това, което получават другите през Facebook, Instagram и тн. Силно информирани са и имат ясно изградено мнение и позиция, за това, което желаят.
Въпреки, че родителите взимат крайните решения (или поне така смятат те), влиянието не преминава само в посока „родител – дете“. Родители влияят на други родители, деца влияят на родителите си, а брандовете могат да влияят на всички едновременно, стига да открият правилният за това начин.
Изкуствено създаден или породен от нуждата, феноменът „Oтново на училище“ генерира огромни приходи за търговците онлайн и офлайн у нас и в световен мащаб. И в случай, че предлаганите от вас продукти отговарят на търсенето, получавате още една възможност за увеличаване на приходите и бързо генериране на печалба. Възползвайте се умело и с внимание.