Как да стартирате успешна back-to-school кампания?

Последно обновяване: 17 август 2023

Есента наближава и предстои един от най-важните шопинг периоди, а именно back-to-school сезонът. Това е златна възможност да увеличите продажбите на онлайн магазина си и да откриете нови клиенти – особено ако предлагате техника, детски дрехи и обувки или канцеларски материали.

С правилната стратегия можете да постигнете страхотни резултати през тези няколко седмици. Тук ще ви представим нашите практически насоки, които ще ви помогнат да създадете успешна кампания.

Планирайте внимателно кампанията си

Срокът

През последните години наблюдаваме тенденцията промоционалните кампании да се изместват все по-рано и да са с голяма продължителност. Black Friday вече е през целия ноември, а коледните промоции започват около Черния петък.

Същото важи и за back-to-school кампаниите. Съветваме ви да стартирате възможно най-рано, още в края на август. Така не само ще изпреварите част от конкуренцията, но и ще дадете достатъчно време на клиентите си (имайте предвид, че родителите се подготвят за училищните покупки отрано).

Промоцията

Най-сигурният начин да привлечете клиенти е да предложите добра цена. Освен класическото процентно намаление, можете да помислите и за тематични продуктови сетове с отстъпка. Вижте още идеи за промоции.

Таргет аудиториите

От това, на кого продавате, зависят стратегията ви и рекламните послания. Ето няколко основни таргет аудитории за back-to-school кампаниите, за които можете да създадете реклами, ако имате подходящи продукти:

  • Родители, пазаруващи за децата си.
  • Ученици, навършили 18 години.
  • Студенти и колежани.
  • Учители и училища (ако например продавате на едро).
  • Други (много брандове за дрехи, обувки и аксесоари правят тематични back-to-school промоции, въпреки че продават на възрастни).

Подгответе сайта си

Започнете, като създадете списък с продукти, които ще са търсени в онлайн магазина ви по време на back-to-school сезона. Това може да са раници, дрехи, аксесоари за училище, техника, играчки и други.

След това създайте специална лендинг страница или категория в сайта си, включваща тези артикули. Добавете линк към нея в главното меню и направете тематични банери за началната страница. Можете да създадете и pop-up прозорец, който да представя промоцията.

Планирайте маркетинг активностите си

Най-важното е, разбира се, да отделите достатъчно голям бюджет за реклама в Instagram, Facebook и Google Display мрежата. От предишните ви кампании вече трябва да имате обща представа кои канали и формати дават най-добри резултати за вашия онлайн магазин. Ако досега нямате опит в създаването на рекламни кампании, можете да започнете с нашето детайлно ръководство.

Ето още няколко съвета как да комуникирате промоцията си:

  • Бъдете активни в социалните медии по време на кампанията и качвайте постове и сторита за намалението.
  • Ако имате достатъчно средства, можете да помислите и за колаборация с инфлуенсъри.
  • Създайте тематичен нюзлетър за кампанията с подбрани предложения.

Осигурете бързо обработване на поръчките

В седмиците преди първия учебен ден за клиентите (и особено за родителите) е много важно да получат поръчките си навреме. Затова ключово за успеха ви е да обработвате поръчките максимално скоро и да гарантирате бърза доставка.

Ако можете да доставите още на същия или следващия ден, го споменете в рекламните си послания – това ще е предимство пред някои от конкурентите ви.

Искате да създадете собствен онлайн магазин, в който е лесно да стартирате всякакви видове промоции? Започнете сега с GombaShop™ и се възползвайте от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент.