Как да създавате ангажиращо съдържание за социалните мрежи?
Социалните медии са доказан начин да изградите лоялна аудитория, да промотирате продуктите си и да откриете нови клиенти.
Тези платформи ви разкриват огромни възможности, но се изискват повече усилия и вдъхновение, за да развиете пълния си потенциал в тях. Тук ще ви представим няколко насоки и идеи за създаването на съдържание, което ще получава повече likes, reacts, saves и replies.
Започнете със създаване на план за съдържанието
Всеки може да публикува в социалните медии, но не всеки го прави качествено. Затова е важно да изградите стратегия и да следвате предварително определен план за съдържанието си.
Първо определете върху кои платформи ще се фокусирате. Изберете 2-3 канала за начало (стартиращите бизнеси най-често залагат на Instagram и Facebook), а впоследствие можете да разнообразите микса си от съдържание с TikTok, Pinterest, YouTube и други. Не е задължително да сте навсякъде – заложете на тези канали, които най-много пасват на вашия бранд.
След това определете колко често ще публикувате. Вземете предвид колко продукта имате и колко време можете да инвестирате в създаването на съдържание. Планирайте повече фокус върху най-търсените си продукти (те ще имат най-висока ангажираност) и не забравяйте да отбележите популярните празници и важните за бранда ви моменти.
Подготвянето на календар ще ви даде възможност да създадете ритъм в работата си, да имате повече идеи в резерв и да избегнете бърнаут.
Заложете на точните формати
Краткото видео съдържание продължава да е царят сред всички формати. То е предпочитано както от обикновените потребители, така и от маркетолозите и собствениците на бизнеси. Показателни за това са успехът на TikTok, Instagram Reels и YouTube Shorts. Включете в комуникацията си заснети от вас видеа и започвайте с грабващи кадри – защото първите няколко секунди са ключови.
Задължително качвайте сторита. Те все още имат много висок органичен reach и ви предоставят много опции, с които да ги направите по-ангажиращи – анкети, куизове, стикери, песни и други.
Multi-image публикациите, особено в Instagram, са още един начин да увеличите ангажираността на постовете си. Ако разделите информацията на няколко изображения (или представите различни продукти / детайли в отделни снимки), потребителите ще имат по-голям интерес да разгледат всички. Подканете ги да запазят публикацията и да я изпратят на приятели – така ще достигнете до още повече хора.
Разбира се, имайте предвид, че без рекламен бюджет трудно ще постигнете невероятни резултати (освен ако не станете viral) – затова задължително инвестирайте средства в реклама.
Използвайте най-ангажиращите типове съдържание
Създаването на успешни публикации не е точна наука, но има някои типове съдържание, които доказано водят до повече ангажираност. Ето няколко от най-популярните подходи:
-
Разкажете история. Добре разказаните истории не просто информират. Те вдъхновяват. Със сигурност имате какво да споделите на своите фенове – как сте стартирали своя бизнес, каква е вашата мисия, как са ви хрумнали идеите за някой нов продукт… Ако го направите във видео, резултатът ще е още по-въздействащ.
-
Задайте въпрос или предизвикайте аудиторията си. Така ще опознаете клиентите си по-добре и ще бъдете по-близо до тях. Можете да им зададете интересни въпроси, да публикувате анкети или да предизвикате хората да ви споделят нещо интересно за себе си или за опита им с продуктите ви.
-
Улеснете аудиторията си. Покажете им полезен трик за използването на продуктите ви или как могат да спестят време и пари. Към този тип съдържание бихме добавили и постовете за промоции – те са винаги добре дошли за онлайн купувачите.
-
Преизползвайте своето evergreen съдържание. Следете кои ваши кампании и постове се представят най-силно и след време ги включете в комуникацията си отново (разбира се, може да направите леки промени). Този подход е особено ефективен за по-големи брандове с кампании, които са постигнали огромен успех.
Създавайте качествено съдържание
Обърнете специално внимание на заснемането на продуктите си – те заслужават страхотно представяне както в онлайн магазина ви, така и в социалните медии. С малка инвестиция и няколко основни насоки можете да постигнете страхотни резултати.
Дори това, което споделяте, да е “по-небрежно” (например за story или TikTok), използвайте телефон с добра камера и позиционирайте продуктите си добре в кадъра.
Ако споделяте съвети или указания за използването на продуктите си, проверявайте добре информацията и се стремете да бъдете максимално полезни с минимум използвани думи. Така ще демонстрирате своята експертиза и ще увеличите доверието на клиентите си.