над 6000 успешно създадени онлайн магазина, последно обновяване 29 Юни 2022

всички
Годишни
абонаменти на
половин
цена.

-50%

СЪЗДАЙТЕ ОНЛАЙН МАГАЗИН

НачалоБлог за електронна търговия → Как да създавате ангажиращо съдържание за социалните мрежи?

Как да създавате ангажиращо съдържание за социалните мрежи?

17 Май 2022
Как да създавате ангажиращо съдържание за социалните мрежи?

Социалните медии са доказан начин да изградите лоялна аудитория, да промотирате продуктите си и да откриете нови клиенти.

Тези платформи ви разкриват огромни възможности, но се изискват повече усилия и вдъхновение, за да развиете пълния си потенциал в тях. Тук ще ви представим няколко насоки и идеи за създаването на съдържание, което ще получава повече likes, reacts, saves и replies.

Започнете със създаване на план за съдържанието

Всеки може да публикува в социалните медии, но не всеки го прави качествено. Затова е важно да изградите стратегия и да следвате предварително определен план за съдържанието си.

Първо определете върху кои платформи ще се фокусирате. Изберете 2-3 канала за начало (стартиращите бизнеси най-често залагат на Instagram и Facebook), а впоследствие можете да разнообразите микса си от съдържание с TikTok, Pinterest, YouTube и други. Не е задължително да сте навсякъде – заложете на тези канали, които най-много пасват на вашия бранд.

След това определете колко често ще публикувате. Вземете предвид колко продукта имате и колко време можете да инвестирате в създаването на съдържание. Планирайте повече фокус върху най-търсените си продукти (те ще имат най-висока ангажираност) и не забравяйте да отбележите популярните празници и важните за бранда ви моменти.

Подготвянето на календар ще ви даде възможност да създадете ритъм в работата си, да имате повече идеи в резерв и да избегнете бърнаут.

Заложете на точните формати

Краткото видео съдържание продължава да е царят сред всички формати. То е предпочитано както от обикновените потребители, така и от маркетолозите и собствениците на бизнеси. Показателни за това са успехът на TikTok, Instagram Reels и YouTube Shorts. Включете в комуникацията си заснети от вас видеа и започвайте с грабващи кадри – защото първите няколко секунди са ключови.

Задължително качвайте сторита. Те все още имат много висок органичен reach и ви предоставят много опции, с които да ги направите по-ангажиращи – анкети, куизове, стикери, песни и други.

Multi-image публикациите, особено в Instagram, са още един начин да увеличите ангажираността на постовете си. Ако разделите информацията на няколко изображения (или представите различни продукти / детайли в отделни снимки), потребителите ще имат по-голям интерес да разгледат всички. Подканете ги да запазят публикацията и да я изпратят на приятели – така ще достигнете до още повече хора.

Разбира се, имайте предвид, че без рекламен бюджет трудно ще постигнете невероятни резултати (освен ако не станете viral) – затова задължително инвестирайте средства в реклама.

Използвайте най-ангажиращите типове съдържание

Създаването на успешни публикации не е точна наука, но има някои типове съдържание, които доказано водят до повече ангажираност. Ето няколко от най-популярните подходи:

  • Разкажете история. Добре разказаните истории не просто информират. Те вдъхновяват. Със сигурност имате какво да споделите на своите фенове – как сте стартирали своя бизнес, каква е вашата мисия, как са ви хрумнали идеите за някой нов продукт… Ако го направите във видео, резултатът ще е още по-въздействащ.

  • Задайте въпрос или предизвикайте аудиторията си. Така ще опознаете клиентите си по-добре и ще бъдете по-близо до тях. Можете да им зададете интересни въпроси, да публикувате анкети или да предизвикате хората да ви споделят нещо интересно за себе си или за опита им с продуктите ви.

  • Улеснете аудиторията си. Покажете им полезен трик за използването на продуктите ви или как могат да спестят време и пари. Към този тип съдържание бихме добавили и постовете за промоции – те са винаги добре дошли за онлайн купувачите.

  • Преизползвайте своето evergreen съдържание. Следете кои ваши кампании и постове се представят най-силно и след време ги включете в комуникацията си отново (разбира се, може да направите леки промени). Този подход е особено ефективен за по-големи брандове с кампании, които са постигнали огромен успех.

Създавайте качествено съдържание

Обърнете специално внимание на заснемането на продуктите си – те заслужават страхотно представяне както в онлайн магазина ви, така и в социалните медии. С малка инвестиция и няколко основни насоки можете да постигнете страхотни резултати.

Дори това, което споделяте, да е “по-небрежно” (например за story или TikTok), използвайте телефон с добра камера и позиционирайте продуктите си добре в кадъра.

Ако споделяте съвети или указания за използването на продуктите си, проверявайте добре информацията и се стремете да бъдете максимално полезни с минимум използвани думи. Така ще демонстрирате своята експертиза и ще увеличите доверието на клиентите си.

Искате да създадете собствен онлайн магазин с удобни маркетинг инструменти и всички други необходими функционалности за развиването му? Доверете се на GombaShop™ и се възползвайте от безплатния ни 14-дневен тестов период и 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.

Фон за онлайн секция

Защо GombaShop е правилното решение?

Ние няма да ви залъгваме с изброяване на хиляди опции, които никога няма да ползвате,
нито ще ви засипваме с объркваща информация за това какви невероятни възможности предлага нашата платформа.
Това просто не е необходимо, защото GombaShop работи!
Работи бързо, лесно и притежава всичко необходимо, за да стартирате Вашия онлайн бизнес.
Убедете се сами!
Възползвайте се от 14 дневния безплатен тестов период и отворете Вашия интернет магазин още сега!
GombaShop Bulgaria - Създайте онлайн магазин