Какво е A/B тестинг и как да го прилагате?
Интуицията ви не е достатъчна, за да развивате успешен бизнес. Важно е също да разполагате с конкретни наблюдения и статистики какво работи най-добре за вашия онлайн магазин.
Тук на помощ идва A/B тестингът – доказан метод, благодарение на който можете да подобрите резултатите си в разнообразни маркетинг канали. В тази статия ще ви запознаем накратко с него и ще ви дадем няколко полезни съвета как да го прилагате ефективно.
Какво е A/B тестинг и защо е важен за успешния онлайн маркетинг?
A/B тестингът, познат още като split testing, е процесът на сравняване на две версии на един и същи елемент (уеб страница, реклама, имейл и други), с цел да разберете коя от тях се представя по-добре. Решенията се взимат на база на данните за потребителското поведение, които се събират.
Това е доказан начин да увеличите ефективността на маркетинг активностите си и да организирате по-успешни онлайн кампании.
Къде можете да прилагате A/B тестинг за оптимални резултати?
Оптимизация на онлайн магазина ви
Искате да разберете дали сте осигурили най-доброто представяне за продуктите си? Или пък да проверите как ще се отрази смяна на дизайна на потребителското преживяване и на поръчките? A/B тестингът ще ви е много полезен в такива случаи.
Все пак ви съветваме да реализирате промените постепенно и да проверявате внимателно за бъгове, преди да правите големи обновления, които да показвате на много потребители.
Ако все още нямате собствен онлайн магазин и нямате идея как се прави уеб страница за бизнеса ви, можете да използвате удобното е-commerce решение на GombaShop™.
Създаване на landing pages (лендинг страници)
Какво е landing page? Често онлайн бизнесите искат да презентират на потребителите по отличаващ се начин своята кампания или новите си предложения. За целта е необходимо създаване на отделна уеб страница – със специален дизайн и различна структура от тази на класическите онлайн магазини.
Основната цел на всеки landing page е максимално ефективно да генерира конверсии. Затова е важно да A/B тествате основните елементи: хедлайни, бутони, изображения на артикулите и продуктови характеристики. Така ще сте сигурни, че ще извлечете максимума от създадената страница.
Ако нямате опит в сферата, ви препоръчваме да се свържете с професионалисти, които могат да ви съдействат за изработката на лендинг страницата.
Display реклама
Дисплей банерите са един от най-популярните видове реклама в Интернет – и е просто задължително да ги предвидите в маркетинг стратегията си. За да постигнете оптимални резултати, A/B тествайте визиите, заглавията и описанията. Големите платформи като Meta Ads и Google Ads ви дават удобни функционалности, с които да направите това.
Начинаещи сте в сферата и не сте запознати как се прави реклама в Интернет? Препоръчваме ви да се запознаете с нашите детайлни е-commerce ръководства.
Search реклама
Почти всички онлайн купувачи използват търсещи машини, за да открият подходящи за тях продукти. Именно затова search рекламата е друга страхотна възможност да увеличите продажбите си.
По отношение на A/B тестинга – можете да направите различни варианти за заглавията, описанията, site линковете и ad extension-ите, за да оптимизирате кампаниите си в търсещите машини.
A/B тестинг за успешен имейл маркетинг
Един от ключовете към успешни имейл маркетинг активности за бизнеса ви е да A/B тествате кампаниите си. Това ще ви помогне да привлечете повече трафик към сайта си и да увеличите продажбите си.
Повечето популярни имейл маркетинг платформи (например Mailchimp и Mailerlite) предлагат удобни функционалности за split testing на различни елементи.
За да направите успешни A/B тестове, е важно преди това да съберете достатъчно нюзлетър абонати в списъка си.
Как да започнете с A/B тестинг стъпка по стъпка?
Както видяхме, A/B тестовете могат да бъдат много разнообразни – но при всеки от тях основните стъпки са еднакви:
- Поставете си конкретна цел – например да подобрите click-through-rate-а на рекламите си, да повишите open rate-а на имейл маркетинг кампаниите си или да увеличите продажбите си.
- Изберете конкретен елемент, който да тествате – например заглавие, бутон, рекламна визия и други.
- Направете варианти на тествания елемент, които искате да сравните.
- Изпълнете тестовете. Ако например оптимизирате лендинг страница, изпратете 50% от потребителите към вариант A и останалите 50% – към вариант B.
- Съберете необходимите данни в зависимост от целта ви. Ако например тествате колко добре конвертира някоя лендинг страница, трябва да следите броя на поръчките, които всеки от различните варианти е генерирал.
- Анализирайте резултатите и определете победителя.
Чести грешки при A/B тестинга и как да ги избегнете
За да извлечете максимума от своите експерименти, е ключово да спазвате добрите практики и да избягвате някои често срещани грешки. Ето кои са те:
- Тествате, без да си поставите определена цел.
- Сравнявате твърде много варианти или елементи едновременно и не можете да получите надеждни изводи от проведения експеримент.
- Тествате за много кратък период, използвате малък бюджет или твърде малка аудитория. Това ще ви попречи да съберете достатъчно данни за анализ.
A/B тестингът е мощен метод, използван от много успешни онлайн бизнеси. Ако го прилагате правилно, ще повишите ефективността на своите маркетинг активности и ще увеличите печалбите си.
Искате да създадете собствен онлайн магазин? Лесно е с GombaShop™ – е-commerce платформа, която ви предоставя най-важните функционалности, богата колекция от маркетинг инструменти, много опции за плащане и още... Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен пробен период и 40% отстъпка при сключването на годишен абонамент. Започнете тук.