Google Analytics - Нека започнем!

Последно обновяване: 13 юли 2015

Google Analytics за вашия онлайн магазин

Google Analytics е ценен съюзник в електронната търговия и в битката за потребителите. Данните, които предоставя, съдържат богата информация за вашия сайт, посетителите му и това откъде всъщност са дошли те. Цялата тази информация може да се използва както за придобиване на нови клиенти, така и за увеличаване на продажбите.

За много от начинаещите търговци, Google Analytics се оказва объркваща и сложна комбинация от технически доклади и данни, които трудно могат да бъдат разбрани.

Всъщност това не е точно така. Използването на Google анализа ще Ви помогне да се заредите със знания и да задвижите продажбите в посока растеж.

 

Как да интегрираме Google Analytics в своя GombaShop™ онлайн магазин?

 

Създайте своя акаунт в Google Analytics на адрес http://www.google.com/analytics/. Когато направите необходимите настройки ще получите възможността да генерирате уникален за своя профил код, така наречения Tracking ID.

След като вече притежавате специалния идентификационен код (Tracking ID), копирайте го и го поставете в указаното за целта поле в административния панел на вашия онлайн магазин, раздел Настройки.

Последната стъпка, която е по избор, но същевременно е много важна за вас, е да активирате функцията за електронната търговия на Google Analytics, маркирайки полето Ecommerce tracking.

Забележка: Започването на събиране на информация от Google Analytics след създаване на акаунт може да отнеме до 24 часа.


Основни доклади


Google предоставя голямо разнообразие от доклади и тези доклади могат да бъдат интерпретирани по много различни начини. Звучи като огромно количество, трудно „смилаема“ информация? Да, може да ви се стори точно така. Въпреки това - не се обезкуражавайте! Ако тепърва страртирате работа с Google анализа основните, обзорни отчети (Overview) ще са ви напълно достатъчни.

Различните видове статистики и доклади в Google Analytics са достъпни от менюто намиращо се в лявата част от страницата. Най-важните, с които трябва да се запознаете още в само началото са:

            • Real-Time (Реално време) - Показва какво се случва на сайта ви в реално време.

Има няколко начина, по които бихте могли да използвате тази информация, за да взимате по-добри решения - можете да видите дали дадена промоция привлича трафик към сайта ви и кои страници разглеждат посетителите; може да следите непосредственото въздействие върху трафика, което има току що публикуван блог пост, изпратен имейл или пост в социална медия; имате възможността да видите географската локация на всеки посетител, маркирана на карта, както и от къде са дошли тези посетители (сайт, онлайн търсачка и др.).

            • Audience (Аудитория) - Дава повече информация за това кой посещава сайта ви (демографска статистика, локация на посетителите и други).

Информацията за демографския профил е от голяма полза за правилното таргетиране на вашите клиенти. Благодарение на тези данни ще можете да моделирате своите аудитории. Иформацията за населените места, от които са посетителите, ще ви помогне да разберете за интереса на локации към които все още не сте се насочили. Може да получите информация за градовете, от които са вашите клиенти, като така ще можете да организирате по добре своята логистика.

            • Acquisition (Придобиване) - Показва как посетителите / клиентите са достигнали вашия онлайн магазин.

Докладите за придобиване могат да спомогнат да научите как хората откриват вашия онлайн магазин. На свой ред, това ви помага да разберете как да достигнете до повече потребители – ще знаете кои канали генерират повече трафик и кои са най-ефективни. Нещо повече, ще получавате актуална информация за това, кои сайтове предоставят линкове към вас.

            • Behavior (Поведение) - Показва важна информация за вашия сайт и това, което посетителите правят там.

Докладите за поведението на потребителите ще ви помогнат да откриете областите от вашия онлайн магазин, които се нуждаят от подобрение. Разбирането на информацията в тези доклади е от ключово значение, за да се създаде по-добро преживяване за посетителите, като по този начин се стимулира увеличаването на реализациите. Специален раздел ще ви позволи да проследите пътя на посетителите в онлайн магазина – на коя страница са попаднали първо, от къде са минали и коя страница са посетили преди да напуснат.

            • Conversions (Реализации) / Електронна търговия (Ecommerce) – дава повече информация за обвързването на вашите клиенти с онлайн магазина – реалните техни действия от абониране за бюлетини до финализирането на продажби.

Когато започнете да реализирате повече и повече поръчки, разбирането на тези продажби ще стане жизнено важно, за да можете да поддържате темпото и да подхранвате растежа на вашия интернет бизнес. Чрез разбиране на това, кои продукти се продават най-добре, ще можете по-лесно да прогнозирате и кои от тях заслужават повече маркетингови усилия. Разбирайки поведението на потребителите във вашия онлайн магазин ще знаете кое в него може да оптимизирате и как точно да го направите.

Показатели като приходите от транзакция, както и броя на продукти за всяка транзакция ще ви помогнат да разберете дали можете да предложите по-добри отстъпки или безплатна доставка при определено минимално количество. Вариантите са много! 

Важно е да знаете, че всички отчети (с изключение на отчетите в реално време) са със зададен период по подразбиране последните 30 дни. Можете да промените отчетния период във всеки един момент с помощта на селектора за дата в горния десен ъгъл на Google Analytics страницата.


Google Analytics може да бъде стряскащ. Мисълта за един куп данни, графики и диаграми може да изплаши много хора, когато за пръв път се „гмурнат“ в него. Въпреки това, разбирането на основни показатели за вашия онлайн магазин и неговите посетители е изключително важно, за да расте и да се развива вашия бизнес.

Можете да научите повече за всички други доклади и функции от Помощния център на Google, както и чрез Google Analytics Академията, която, за разлика от помощния център, към момента е достъпна единствено на английски език.