8 начина да увеличите онлайн продажбите си
Увеличете ефективността на вашия сайт за продажби в Интернет с един от тези изпитани начини да превърнете посетителите си в реални купувачи.
Основна ценност, която един търговец трябва да възприеме е „Тествай всичко, не предполагай!“. Това е така, защото въпреки многото години на интернет присъствие, вие трудно може да знаете коя стратегия би работила добре за вас...докато не я опитате. Тази теза важи дори за най-добре представящите се стратегии, понеже в онлайн средата винаги има място за подобрения.
Тестването е основния начин да разберете какво работи за вашия онлайн магазин и какво не – и по този начин да започнете да увеличавате продажбите си експоненционално. И ако приемете предизвикателството да използвате дори само един от следните тестове, ще научите колко вярно е това.
Тест 1: Концентрирайте вниманието върху един продукт на началната страница на вашия онлайн магазин.
Продавате много продукти и се стремите да комуникирате ниските цени или превъзходните качества на всеки един от тях? Силно ви препоръчваме да проверите дали тази тактика работи за вас. Опита показва, че акцентирането върху по-малко продукти в комуникационните раздели на вашия онлайн магазин, с повече съдържание и описания, винаги се трансферира в по-големи продажби.
Всичко е въпрос на фокус. Използвайте банери за да отличите даден продукт. Въведете препратки към неговата страница. Вместо да опитвате да угодите на всички, които посещават вашия сайт, като предлагате широка гама от продукти с минимални детайли за всеки на начална страница, предложете само един или набор от свързани продукти. Така наистина можете да се съсредоточте върху основните ползи и да отговорите на всички въпроси и предразсъдъци, които вашите посетители могат да имат за продукта.
Тест 2: Изведете на фокус в заглавието си различни ползи за клиента.
Заглавието има огромно влияние върху продажбите. Това често е първото нещо, което посетителите на един сайт виждат, така че то трябва да грабне вниманието им и да ги принуди да прочетат изключителното ви предложение за продажба. Едно успешно заглавие трябва да подчертае проблема на вашата целева аудитория и да акцентира върху участието на вашия продукт или услуга в решаването на този проблем.
Тест 3: Изведете проблем в съдържанието и после покажете как продукта ви е точното решение за него.
Още на началната страница, насочете подробно към проблема (темата), който въвеждате в заглавието – така ще покажете на вашата аудитория, че той се отнася за тях. Само когато вашата аудитория вижда, че разбирате проблема й, тя ще се чувства уверена, че можете да го решите. След като тематиката е установена можете да представите своя продукт. Наблягайки на това по какъв начин вашият продукт или услуга ще реши проблема на клиентите ви, вие си гарантирате тласък на продажбите.
Тест 4: Достоверност – стимулирайте доверието към вас.
Доверието на клиента е от жизнено важно значение и съдържанието ви трябва да го стимулира. Доверието на клиентите ги кара да чувстват удобството да купуват от вас. Има няколко начина, по които можете да направите това ефективно и ние ще поговорим за два от най-бързите и най-лесните. Ако вече не използвате тези техники, обновете съдържанието и го тествайте съпоставено с текущото. Ще бъдете изненадани от разликата.
В блог или секция Новини, каквато ви предлага и платформата на GombaShop™, публикувайте ревюта и коментари от хора, вече изпробвали продукта и разбира се – доволни от употребата му. Те могат да са откъси от оригинални електронни писма от клиенти, казващи как вашия продукт или услуга е помогнал за решаването на конкретен проблем, с който са се сблъскали. Последния компонент е много важен - мнения на клиенти, които изтъкват как вашия продукт е имал полза за тях са много по-ефективни, отколкото такива, който просто казват „Вашият продукт е страхотен!"
Добре написани и поддържани текстови (информационни) страници във вашия магазин са изключително важен източник за генериране на достоверност. Такива са например „За нас“, „Контакти“ и др. Дайте пълна информация за фирмата си – данни, които могат да бъдат проверени и потвърдени – име, адрес на регистрация, ЕИК.
Тест 5: Фокусирайте се върху клиентите, не върху самите себе си.
Най-успешните стратегии по продажбите се фокусират върху потребителя. Твърде често собствениците на бизнес пренебрегват това простичко златно правило. Погледнете внимателно съдържанието си. Дали е изпълнено с местоимения като "аз", "мен", „нас“ и "ние" ?
Вместо да използвате изречения като "Ние създадохме софтуер за управление на времето с мисълта за вечно заетия човек ", опитайте с "Вашият нов софтуер за управление на времето ще Ви осигурни много повече свободни часове, които да прекарате със семейството си." Заменете местоименията и вижте как това ще работи за вас в посока достигане до клиента на емоционално ниво.
Тест 6: Увеличете привлекателността на вашия продукт чрез добавяне на повече изображения.
Снимки на вашите продукти, които ги правят да изглежда по-осезаеми и "истински" пред посетителите са и мощен инструмент за продажби. Необходимо е да се подчертаят предимствата на продукта, преди да се разкрие точно какво представлява той, както и неговата стойност.
Подберете повече от едно изображение – минимум две, три. Покажете всеки специфичен детайл. Изтъкнете предимствата на продукта пред конкурентните от същия клас и накарайте клиентите да се влюбят в него преди още да са го докоснали.
Тест 7: Грабнете вниманието на "преглеждащите" чрез промяна на форматирането и външния вид на вашето съдържание.
Много малка част от посетителите на вашия сайт ще прочетат съдържанието от начало до край. Повечето ще го „сканират", минавайки надолу по страницата и четейки само някои думи и фрази, които се набиват на очи.
Ето защо трябва да тествате подчертаването на вашите основни предимства в описанията на продуктите, както и в текстовите страници, и да намерите правилната комбинация, която ще грабне вниманието на хората, които „сканират“ вместо да четат онлайн:
- - Използвайте удебелен шрифт, курсив и подчертаване (но умерено), за откроите най-важното от вашата оферта;
- - Добавете заглавия, които подчертават вашите ключови послания и принуждават посетителите да прочетете параграфите, които следват;
- - Не е важно описанията да са дълги, а стегнати и ясно структурирани – да информират, но да не отегчават;
- - Използвайте така наречените „булет“ списъци (като този), за да подчертаете ключовите моменти.
Тест 8: Въведете елемент на „спешност“ – убедете посетителите, че трябва да купуват сега!
Опитайте да въведете елемент на подтикване към действие, включвайки в съдържанието си апели за осъществяване на покупка. Бъдете умерени, като можете да предложите и нещо в замяна – важно е стимулът да има осезаемо изражение за потребителите. Послания като „Купи сега и получи..!“, „Само до края на месеца вземи... и получи!“ и т.н. са типичен пример за стимулиране на продажбите чрез промоции и оферти. Дайте причина на клиентите си да пристъпят към действие още сега!
Като заключение можем да кажем, че дори и малките трикове понякога изиграват голяма роля в развитието на вашия онлайн бизнес. Важна стъпка е да се запознаете с тях и да „прегърнете“ идеята за интегрирането им в своята стратегия.
Имате въпроси относно отчетите или друга функционалност, свързана с платформата? Готови сме да ви разкажем повече - свържете се с нас тук.
Ако все още нямате онлайн магазин можете да го направите бързо и лесно още днес. Вземете всички необходими инстументи за неговото успешно управление заедно с напълно безплатен, 14-дневен тестов перод.