4 важни за търговците тенденции, които дефинират електронната търговия днес

Последно обновяване: 18 май 2016




Няма съмнение, че електронната търговия е в своя възход. Увеличаващото се доверие от страна на потребителите и дигитализацията на живота днес, обуславят растеж на броя на онлайн магазините, както и на хората, готови да похарчат своите пари в тях.

Ако и вие сте онлайн търговец или имате идеята да се развивате на този пазар е важно да погледнете назад към статистиките и да изготвите своя „боен план“ за втората половина на 2016 година.

Една трета от онлайн продажбите се случват през мобилни устройства.

Онлайн магазините в България продължават стремглаво да реализират все по-големи продажби.

Проучванията на НСИ сочат, че общият брой на пазарувалите онлайн през миналата година е 1 021 631 или 18.5% от населението на страната ни. За сравнение през 2014г. те са били 16,6%, а през 2012г. - едва 520 000 души.

Едно от ключовите разкрития, които направиха статистическите агенции през 2015г. е това, че почти 50% от електронните поръчки в световен мащаб идват от мобилни устройства. За сравнение, през 2014г. те са над 30%, а за 2013 година тази стойност е 23%. През 2015г. мобилната версия или така наречения риспонсив (адаптивен) дизайн бяха изключително важни. Техния есенциален характер ще се запази.

Това само по себе си е впечатляващо, но в съчетание със заключенията направени 2014-та година, че трафика от мобилни устройства  към електронната търговия изпреварва този от компютрите за първи път в историята (и се увеличава оттогава), става ясно, че няма как да игнорирате „мобилното изживяване“ като част от вашата бизнес стратегия на онлайн търговци. Най-малкото това би означавало пропуснати ползи.

Пазаруването в социалните мрежи - емоционално и "случайно".

„Социална търговия“ е пряко свързана с електронната, като включва в себе си социални мрежи, онлайн медии, предполагащи социална интеракция и потребители, подпомагащи продажбата на стоки и услуги онлайн.

Увеличението на мобилния трафик към онлайн магазините частично се подхранва от друга тенденция: възходът на случайно откритите в социалните мрежи продуккти, както и ефективните реклами в тях.

Потребителите в социалните медии са непрестанно облъчвани от спонсорирани постове и реклами и волно или неволно вниманието им бива привлечено от десетки предлагани стоки и услуги дневно.

През 2014 г. броят на електронните поръчки, идващи от социални медии в световен мащаб нараства с изумителните 202%. Изследванията в тази насока сочат, че ако трафикът, генериран от Facebook към електронните магазини през десктоп е 5%, този процент скача до 7%, когато говорим за мобилни устройства.

Докато през своите настолни компютри и лаптопи потребителите търсят стоки с по-голям процент на ангажираност и дълъг процес на взимане на решение за покупка, то социалните мрежи са използвани за спонтанни, емоционални покупки, често на „случайно открити“ продукти.

Платформата на GombaShop ви предоставя мобилна версия, responsive дизайни и Facebook интеграция за вашия онлайн магазин. Нещо повече, имате възможност да свържете лесно магазина си със социални мрежи като Twitter, Pinterest, Google+

Времето и мястото за пазаруване? – Винаги и навсякъде.

Така стигаме до важността от това да сте навсякъде. Буквално.

Потребителите днес трудно могат да прекарат повече от 30 минути без да са отправили поглед към дисплей. И при самите вас е така, нали?

Веднага щом затворим лаптопа, вниманието ни се насочва към мобилния телефон или таблета – в трафика, в градския транспорт, докато обядваме. Ние не само търсим информация, но даваме възможност на информацията да достигне до нас още по-бързо и лесно.

Сега хората, които пазаруват онлайн го правят където и когато е удобно за тях. Това може да бъде чрез компютър по време на работа, чрез смартфон по време на пътуване или дори в леглото, преглеждайки Facebook. Именно този факт подчертава колко важно е за търговците да предоставят гъвкави опции за покупка на своите клиенти, адаптиращи се към техните потребителски навици.

Стремете се към покриване на всички комуникационни канали, чрез които можете да достигнете до своите потенциални клиенти. Изградеде бранд визия, която да имплементирате в тях – използвайте едно и също лого/профилна снимка, за да бъдете разпознаваеми, споделяйте съдържание, рекламирайте.

Не се страхувайте да правите тестове. Само след като опитате, можете да разберете най-добре дали дадена стратегия работи за вас или не. 
(Вижте статията „8 начина да увеличите онлайн продажбите“)

Усилията и времето са необходима инвестиция, възвръщаемостта на която може да се окаже много сладка. Очакванията са „социалната“ електронна търговия да продължи да се развива като важна тенденция през цялата 2016-та година и занапред.

Загрижен за здравето си, интересуващ се от новите технологии, добре образован, млад – профилът на най-често пазаруващите онлайн днес.

За да продавате успешно онлайн е важно не само да разполагате с така нареченото уникално предложение за продажба, но да познавате профила на своята аудитория и да знаете от какво имат нужда клиентите ви.

Потребителските тенденции се определят от навиците или поведението на самите потребители. Тези тенденции позволяват събирането на данни, които включват информация за това как потребителите използват продукта и как комуникират мнението си за брандовете със своите социални групи.

1.jpg

Поколението Y (хората родени между 1980 и 2000 год.) е най-активното поколение в наши дни, влияещо върху потребителските тенденции. Това е и най-високо образованото поколение в историята. Готови да похарчат много пари онлайн, те са уморени от конвенционалните методи на пазаруване и големите бетонни молове. Според проучвания на Голдман Сакс, хората Y или така наречените
Millennials са:

- По-загрижени за здравето си от поколенията преди тях;
- Големи фенове на спорта и спортните марки;
- С по-висока технологична култура и интерес към иновациите.

Проучванията на Националния статистически институт сочат, че жените, поръчващи от електронни магазини, превъзхождат по брой представителите на силния пол, макар и с минимална разлика по-малка от 1%. Данните показват, че най-активните интернет потребители са младежите на възраст между 16 и 24 години, като през 2015 г. 54.6% от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично.