3 лесни начина да рекламирате продуктите си

Последно обновяване: 2 октомври 2021

3 лесни начина да рекламирате продуктите си
Днес, благодарение на SaaS платформи като GombaShop™, стартирането на онлайн бизнес е изключително лесно. Само минути след регистрацията вече имате активен магазин с качени в него артикули.

Каква е следващата стъпка? Рекламирането на продуктите ви, разбира се! Всички онлайн търговци ще потвърдят: без да инвестирате средства в рекламен бюджет, едва ли ще откриете достатъчно купувачи. В тази статия ще ви запознаем с няколко основни съвета, подходящи за тепърва стартиращи онлайн магазини.

1. Facebook и Instagram реклами

Facebook и Instagram са две от най-големите социални медии и са се доказали като ефективни рекламни канали. Facebook е подходящ за почти всякакви продукти и услуги, а ако бизнесът и аудиторията ви са подходящи, Instagram също е опция, която препоръчваме да изпробвате.

Ако все още не използвате Facebook и Instagram за онлайн бизнеса си, създайте в тях страница и профил на бранда си. Не пропускайте да попълните основната информация и да добавите профилна снимка (логото ви), както и грабваща снимка за Facebook корица.

След това идва ред и на рекламите! Ето откъде да започнете:

  • Преди всичко трябва да познавате добре предимствата на продуктите си и потенциалните си клиенти. Вижте основни насоки в нашата статия.

  • Всяка успешна реклама има определена цел. Ако сте тепърва стартиращ онлайн магазин, хората първо трябва да се запознаят с вас – затова е добра идея да стартирате с awareness или reach кампания. След това основните ви печалби най-вероятно ще идват от рекламите за трафик и конверсии (продажби). В тях можете да представите актуални промоции или продукти на фокус. Научете повече за рекламните цели в помощната секция на Facebook.

  • Съобразете бюджета и типа на кампаниите с финансовите си възможности. Ако сте малък онлайн магазин, няма как да организирате масова awareness кампания, с която да достигнете стотици хиляди хора. Във вашия случай препоръчваме да фокусирате бюджета си за реклами с цел трафик или конверсии. В началото е добре често да организирате атрактивни промоции, с които да привлечете първите си клиенти.

  • Открийте форматите, които работят за вас. За промоционални кампании форматите link image и carousel обикновено конвертират най-добре. Но ако продуктите ви имат повече специфични детайли (или искате да покажете как се използват), по-подходящ вариант ще е видеото. Научете повече за форматите в страницата на Facebook.

  • Обърнете специално внимание и на рекламните визии. Добре заснетите продуктови снимки ще ви вършат добра работа в началото, но при необходимост потърсете съдействие от професионален дизайнер.

  • Включете в рекламните си послания основните предимства на продуктите си (например качествени материали, ниски цени, ръчна изработка). Ако организирате промоция, покажете на видно място (не само в текста, но и в рекламната визия) размера на отстъпката.

Съвет: Стартирайте с малък бюджет и кампания с 1 или 2 формата. Така ще намалите риска и по-лесно ще следите резултатите от рекламите си. След това постепенно увеличавайте инвестираните средства.

2. Маркетинг автоматизация

Много малка част от потребителите правят поръчка веднага след като кликнат на рекламата ви и посетят продуктовата страница. Причините са различни: не са харесали цената, имат нужда от проучване и сравнение с конкурентите ви… или просто са забравили артикулите в количката.

Тук на помощ ви идват инструментите за маркетинг автоматизация. Благодарение на тях можете да достигнете до тези клиенти и по-лесно да ги превърнете в купувачи.

Един от най-удобните начини да направите това е допълнението на Retargeting.biz. С него лесно изпращате имейли за изоставени колички, показвате поп-ъп прозорци за имейл бюлетин (с опция за отстъпка при първа поръчка) и управлявате ремаркетинг активности във Facebook, Instagram и Google. Допълнението в GombaShop™ се активира само с няколко клика, като е необходимо да попълните данните за акаунта си в Retargeting.biz. Научете повече за цените и плановете им.

Допълнението ни за Google Ads е още един лесен начин да създадете ремаркетинг реклами. С него можете да генерирате продуктов фийд (.csv файл), който след това да използвате в Google Ads акаунта си. Инструментът ни е напълно безплатен и се инсталира с няколко клика в администрацията. Научете повече за него.

3. Платформи за сравнение

Днес онлайн потребителите проучват и сравняват повече от всякога. Те искат да знаят не само че са направили изгодна покупка, но и че тя е от надежден търговец. Затова платформите за сравнение като Pazaruvaj.com и Sravni.bg стават все по-популярни през последните години.

За вас те са още една възможност да рекламирате продуктите си. Благодарение на тях ще получавате трафик от сайтове, които всеки ден генерират много посещения. Особено ако имате ниски цени, тези платформи са лесен начин хората да ви изберат пред конкуренцията (голяма част от потребителите им сортират по цена, а след това гледат дали рейтингът на търговеца е достатъчно висок).

В GombaShop™ администрацията можете да инсталирате безплатни инструменти, с които да експортирате продуктите си за Pazaruvaj.com и Sravni.bg – в подходящ за всеки от сайтовете формат.

Разбира се, с тези основни съвети съвсем не се изчерпват всички възможности за реклама. Но това е една добра основа, от която да започнете. Съветваме ви да тествате различни варианти за кампаниите и промоциите си и постепенно да увеличавате инвестирания бюджет. Разгледайте и статиите ни в секцията “Полезно”, където можете да научите повече за PPC рекламата, имейл маркетинга и още...

Ако все още нямате собствен онлайн магазин, можете да го създадете в GombaShop™ с 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.