Как да избегнем трите най-често срещани грешки при създаване на Google AdWords Search реклама
Започвате своята AdWords кампания с надежди, изпълнени с нетърпение да обработвате поръчките на своите клиенти – само че тези поръчки не идват. Опитвате да промените това, редактирайки ключови думи, рекламният текст или интегрирайки най-нови техники, научени от „експерти“ в интернет. С всяка нова промяна харчите повече и повече от своите пари, а и от времето си, без да генерирате печалба. Бюджетът ви за реклама е изчерпан, търпението ви също.
Някога мислили ли сте как вашия малък бизнес ще има по-голяма възвращаемост на инвестициите ако буквално изхвърлите своите пари, вместо да ги влагате в Google AdWords реклама?
Ако това отговаря на преживяното от вас, тогава не сте сами! Почти всички малки бизнеси правят скъпо струващи грешки, когато започнат работа с платформата AdWords.
Следващите редове ще ви помогнат да идентифицирате някои от често срещаните подобни грешки. Нещо повече – ще се научите как да ги поправяте, с цел да проправите пътя си до така желаната печалба чрез онлайн реклама.
Грешка Едно: Ключови думи с многобройни съвпадения
AdWords е системно настроен да задава вашите ключови думи и фрази като такива с „обширен“ тип на съвпаденията. Това е и причината ключовите думи да предизвикват резултати, които вие никога не сте желали. Какво ще рече това?
Например, ако имате пицария в София и използвате AdWords, за да я рекламирате, най-вероятно е да платите за ключова дума ‚доставка на пица в София‘, смятайки, че гладния потребител ще въведе тази фраза в Google, ще види рекламата ви и ще поръча вкусна храна за вкъщи. Да, но това не е точно така.
При стандартно, „обширно“ съвпадение, вашата реклама ще се появява в множество разнообразни търсения, които включват всяка една от думите в посочената фраза. Например, рекламата ви може да се появи при търсене на „как да сготвя замразена пица“, което съвсем не е релевантно за вашите цели, но получите ли клик върху нея, ще платите за него.
Тази разлика в търсенията, които желаете да извеждат рекламата ви и тези, които в действителност я предизвикват идва от там, че AdWords различава няколко вида „съвпадения“ на ключовите думи:
- Обширно (Broad match) – пицария в софия – включва синоними, правописни грешки, подобни/свързани търсения и други подобни вариации;
- Обширно модифицирано (Broad match modifier) - +пицария +софия – включва модифицирания термин;
- Фраза (Phrase match) – „пицария в софия“ – фразата и близки вариации до нея;
- Точно (Exact match) – [пицария в софия] – точни съвпадения на фразата или близки до нея, включващи технически и граматични грешки при писане, например [пицария в софия] и [пицария в софиa];
- Негативно (Negative match) – -рецепта – всички търсения без посочената фраза;
Обширното съвпадение, както показва и името му, е най-обширно от гледна точка на търсения, които биха предизвикали появата на рекламата ви и винаги е настроено като основно в Google AdWords. Това означава, че зависи изцяло от Google да реши дали търсенето е „достатъчно близко“ до ключовата ви дума.
Грешка две: Желание да продадем още в самото начало
Често срещана грешка при стартиращи AdWords кампании е бързото имплементиране на апела за покупка. В някои сфери на бизнеса това има смисъл, но в много други, потребителите не са готови да осъществят покупка още след първата интеракция. В тези индустрии, клиента има нужда да изгради доверие с продавача преди дори да си помисли за преминаване към действие. Ако клиента кликне на реклама и бъде отведен към сайт, където единствената му опция е да купи, при положение, че той не е готов, реакцията ще е мигновен изход от сайта, без това да донесе ползи за бизнеса ви.
По-добрият вариант в подобни сфери на бизнеса е да помислите за по-дълъг цикъл на продажбите и да промените целта си от „продажба“ към „осъществяване на връзка“ и „осигуряване на познаваемост“. Може да използвате рекламите си за да препратите потребителите към информационна страница или такава, която моли за техните контакти в замяна на малко поощрение. Изградете доверие в тях чрез маркетингови стратегии, с помощта на имейлите, които ви предоставят. Чак тогава преминете към вашето неустоимо предложение за продажба. Поощренията, които предлагате могат да включват: мостри, безплатни консултации, промокодове и други, които няма да се в силен ощърб на бюджета ви за промоции.
Грешка три: Насочване на потребителя към начална страница
Веднъж щом определите целите и дизайна на вашата AdWords реклама, е необходимо да отведете клиентите на страницата, която съвпада с търсенето. При новостартирали кампании много често се наблюдава препращане към начална страница след клик върху реклама. Обикновенно началните страници съдържат голямо разнообразие от информация и обекти и са предвидени за насочване към дълбочината на сайта, вместо за създаване на конверсии.
Например, нека кажем, че вие спадате към бизнесите, за които е подходящо да имплементират апела за продажба още в самото начало на своята кампания – продавач на зимна екипировка, който продава и шапки сред всичко останало. Ако сега започвате работа с платформата на AdWords е силно вероятно да насочите рекламите си към началната страница на своя сайт. Ако заплатите за ключова дума „зимни шапки“ и потребителя който я търси попадне на страница, претъпкана със своеобразни артикули за зимни спортове, той трябва допълнително да търси това, което желае. Това от своя страна значи допълнителен разход на енергия – а по-голямата част от потребителите ценят своите енергия и време и е силно вероятно просто да напуснат сайта ви. А колкото по релевантна за ключовите Ви думи е страницата, толкова по-висок ще е Quality Score на рекламата, а в резултат на това идва по-честото й показване в резултатите от търсене.
Google AdWords разполага с чудесен помощен център на български език, който ще ви бъде много полезен не само преди стартиране, но и при създаване и провеждане на вашите рекламни кампании.
Все още не притежавате свой собствен GombaShop™ онлайн магазин? Не се колебайте, а го създайте още днес!